NeeD MoNeY?!

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle

Asmara guru pelatih

myMetro

PASIR PUTEH: Gara-gara terlalu merindui teman wanitanya, seorang lelaki datang ke negeri ini dengan menaiki bas ekspres sejauh kira-kira 600 kilometer (km) sebelum mereka berdua bersepakat untuk bermalam selama dua hari di sebuah chalet di Tok Bali, dekat sini.

Namun, perbuatan pasangan kekasih itu terbongkar apabila mereka dicekup oleh sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK), Pasir Puteh, kira-kira jam 3.45 pagi semalam ketika mereka tidur dalam sebuah daripada dua bilik yang disewa di chalet terbabit.

Lebih memalukan pasangan kekasih terbabit yang juga guru pelatih dari sebuah maktab perguruan sama di Johor, tetapi berlainan kursus itu ditangkap ketika umat Islam beribadat sempena kedatangan Awal Muharam.

Berikutan itu, ibu bapa kepada gadis berusia 18 tahun itu menangis di hadapan kakitangan penguat kuasa agama akibat terlalu malu, selain kecewa kerana ditipu ‘hidup-hidup’ anak mereka sendiri kononnya hendak bermalam di rumah kawan sekolah lama.

Difahamkan, sebelum dicekup, lelaki berusia 19 tahun serta berasal dari Pahang itu dikatakan menaiki bas dari Johor, semata-mata ingin berjumpa dengan kekasihnya yang tinggal di Machang.

Malah, gadis terbabit turut menjemput teman lelakinya di bandar Tanah Merah, kira-kira 20km dari rumahnya di Machang, jam 6.30 pagi dengan motosikal sebelum mereka berdua berpakat untuk menginap di Tok Bali.


Penolong Pegawai Penguat Kuasa JHEAIK Pasir Puteh, Ahmad Syukri Abdul Ghani, berkata hasil maklumat orang ramai, beliau bersama empat kakitangan termasuk seorang anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) bergegas ke chalet itu.

Katanya, hasil pemeriksaan, pihaknya mendapati lelaki terbabit menempah dua bilik berasingan bagi mengelakkan kegiatannya itu dihidu pihak berkuasa.

“Hasil tinjauan mendapati satu daripada bilik yang ditempah mereka dalam keadaan cerah manakala satu lagi, hanya lampu di bahagian bilik air dinyalakan.

“Tanpa membuang masa, saya dan beberapa kakitangan melakukan pemeriksaan terhadap bilik itu sebelum seorang gadis berpakaian lengkap membuka pintu sebaik pintu diketuk dan memperkenalkan diri,” katanya.

Menurutnya, gadis berkenaan memberi kerjasama sepenuhnya kepada pihak JHEAIK dan hasil pemeriksaan selanjutnya mendapati seorang lelaki dipercayai teman lelakinya sedang tidur tanpa menyedari kehadiran pihak berkuasa agama.

“Sebaik dia dikejutkan sebelum pihak kami memperkenalkan diri, lelaki terbabit terus menggigil ketakutan sebelum dia memberi pelbagai alasan bagi mengelakkan dirinya dicekup,” katanya.

kredit 2 tarzan malaya@EPUL

Kelebihan Bismillah

BISMILLAH adalah sebutan/nama singkat dari lafaz "BISMILLAHIR ROHMAANIR
ROHIIM" yang bermaksud: "Dengan nama ALLAH Yang Maha Pengasih lagi Maha
Penyayang."

KELEBIHAN-KELEBIHAN BISMILLAH

1) Yang pertama ditulis Qalam adalah BISMILLAH. Maka apabila kamu
menulis
sesuatu, maka tulislah BISMILLAH pada awalnya kerana BISMILLAH tertulis
pada setiap wahyu yang Allah turunkan kepada Jibrail.

2) "BISMILLAH untukmu dan umatmu, suruhlah mereka apabila memohon
sesuatu
dengan BISMILLAH. Aku tidak akan meninggalkannya sekejap mata pun sejak
BISMILLAH diturunkan kepada Adam." (Hadith Qudsi)

3) Tatkala BISMILLAH diturunkan ke dunia, maka semua awan berlari ke
arah
barat, angin terdiam, air laut bergelora, mendengarkan seluruh binatang
dan
terlempar semua syaitan.

4) Demi Allah dan keagunganNya, tidaklah BISMILLAH itu dibacakan pada
orang
sakit melainkan menjadi ubat untuknya dan tidaklah BISMILLAH dibacakan
di
atas sesuatu melainkan Allah beri berkat ke atasnya.

5) Barangsiapa yang ingin hidup bahagia dan mati syahid, maka bacalah
BISMILLAH setiap kali memulakan sesuatu perkara yang baik.

6) Jumlah huruf dalam BSMILLAH ada 19 huruf dan malaikat penjaga neraka
ada
19. Ibnu Mas'ud berkata: "Sesiapa yang ingin Allah selamatkan dari 19
malaikat neraka maka bacalah BISMILLAH 19 kali setiap hari."

7) Tiap huruf BISMILLAH ada JUNNAH (penjaga/khadam) hingga tiap huruf
berkata, "Siapa yang membaca BISMILLAH maka kamilah kekuatannya dan
kamilah
kehebatannya. "

8) Barangsiapa yang memuliakan tulisan BISMILLAH nescaya Allah akan
mengangkat namanya di syurga yang sangat tinggi dan diampunkan segala
dosa
kedua orang tuanya.

9) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH maka akan bertasbihlah segala
gunung
kepadanya.

10) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 21 kali ketika hendak
tidur, maka akan terpelihara dari gangguan syaitan, kecurian dan
kebakaran,
maut mendadak dan bala.

11) Barangsiapa yang membaca BISMILLAH sebanyak 50 kali di hadapan orang
yang zalim, hinalah dan masuk ketakutan dalam hati si zalim serta
naiklah
keberanian dan kehebatan kepada si pembaca.

Sabda Rasulluah, "siapa yang menyampaikan satu ilmu dan orang
mengamalkannya maka dia akan beroleh pahala walaupun sudah tiada...."

(Surat Dari Iblis)

( Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir )

(Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapi aku harus forwardnya kerna catatan kecil dibawahnya)

SURAT DARI IBLIS UNTUK MU

Aku melihatmu kelmarin,saat engkau memulai aktiviti harianmu.

Kau bngn tanpa sujud mengerjakan subuhmu.Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu,juga tidak sempat mengerjakan solat Isha sebelum berangkat ketempat tidurmu.

Kau benar2 orang yang bersyukur,Aku menyukainya.

Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.

Hai Bodoh,Kamu millikku.

Ingat,kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu.

Malah aku masih membencimu,karena aku benci Allah.

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.

Dia sudah mencampakkan aku dari surga,dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya.

Kau lihat,ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.

Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH.

Aku benar-benar berterimakasih padamu,karena aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani.

Kita nonton film 'porno' bersama,memaki orang,mencuri,berbohong,munafik,makan sekenyang-kenyangya,bergosip,manghakimi orang,menghujam orang dari belakang,tidak hormat pada orang tua,tidak menghargai Masjid,berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.

Ayuhlah,Hai Bodoh,kita terbakar bersama,selamanya.

Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.

Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.

Aku ingin mengucapkan 'THANKYOU' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

Kamu memang sangat mudah dibodohi,aku menTertawakanmu.

Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.

Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.

Kamu sudah 20 tahun lebih tua,dan sekarang aku perlu darah muda.

Jadi,pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa.

Yang perlu kau lakukan adalah merokok,mabuk-mabukan,berbohong,berjudi,bergosip,dan hiduplah seegois mungkin.

Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.

Begitulah anak-anak.

Baiklah,aku persilakan kau bergerak sekarang.

Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.

Jika kau cukup cerdas,kau akan lari sembunyi,dan bertaubat atas dosa-dosamu.

Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

Memperingati orang bukan tabiatku,tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa,sepertinya memang agak aneh.

Jangan salah sangka,aku masih tetap membencimu.

Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.

Catatan:Jika kau benar2 menyayangiku,kau tak akan memberi surat ini dengan siapapun

NeW & SeGaR DaRi LaDaNG

ahha....
brjaye gk upload
huhu
berikut adlh hasil keje yg hampeh dr saye(ayat b.m giler)




fading


my frenz


teke sape nie...huhu gempak x?!

btw korg tgk ar link nie ad mmbr ak 2org ira n ayam@wonderpet msk reality show double pleasure
huhu wonderpet dh terkeluar ar sob3x...go ira...

panas3x


ak pn xtau bende dah lme ke pe ke...yg penting ak baru tau...
ape nk jd nie...

created by cekgu mozart


yg nie ak tau xnape jd cmnie...gmbr btulnyer kaler xde ar mcm nie...huhu


nie gmbr kawen akak ak...dlm lme dh diorg kawen tp ak saje2 edit gmbr diorg nie

LoST WoRLD oF TaMBuN!!!

bebaru nie ak g LWoT@Lost World of Tambun dgn akak ak...not bad ar juz tmpt kecil n xbyk prmainan...so enjoy yg foto down there...





nie akak ak n suami dier

BoRiNG...

huhu...
sebenarnye ak pn xtau nape ak wt blog nie
dh ar xtau nk tulis pe
mmbr2 dh bising nape xupdate
huhu...
anyway
nie gmbr yg ak bru jer edit pas isyak td..


BaRu WaT TaDi

YaNG oRaNGe 2 aKu

Kteorg selalu gak buat jamuan nie. tiap2 tahun ar. 2 xkire lg jamuan utk bduck jr masuk lg...enjoy the pictures

eRuDiTe SoCieTy

whItE bOArd pn dIhIAsI

LeKa MeMaSaK...MaSaK KeR?!

TeTaMu MuLa HaDiR

PeNSYaRaH2 PeNDiDiKaN JaSMaNi

P/S: KePaDa MeMBeR2 YaNG NaK GaMBo2 Nie DaTaNG JuMPe aKu K...

NeW MoVee...

PRiSoN BReaK 4








episode 1
episode 2
episode 3
episode 4
episode 5
episode 6
episode 7
episode 8
episode 9
episode 10
episode 11
episode 12

sorry ar link episode 8-10 xde
huhu...

uPiN iPin

Raya, raya, raya...

Blogger Template by Blogcrowds


klik sini untuk dapatkan smiley upin dan ipin